>> خواص خوراکیها >> خواص میوه ها >> هلو

هلو

هلو


هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است. هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم می‌کند که می‌تواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌های میوه روزانه باشد. کنترل وزن یک عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود ۶۸ کالری در خود دارد و فاقد چربی است.

خوردن هلو به جای تنقلات چاق‌کننده و پرکالری مثل چیپس، چیزهای سرخ‌کردنی، سیریال‌ها و شیرینی‌جات به شما برای کنترل وزنتان کمک می‌کند.

هلو میوه‌ای به طور طبیعی شیرین است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از قندهای رژیم‌غذاییتان شود. از آن بر روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنید. ویتامین‌ها هلو حاوی ۱۰ ویتامین مختلف است.

یک عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی بسیار مهم است، و11.6 میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست. میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود ۶ درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می‌کند.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لحته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد. موادمعدنی یک عدد هلوی بزرگ ۳۳۳ میلی‌گرم پتاسیم در خود دارد.

پتاسیم به شما برای حفظ فشارخون سالم کمک کرده و همچنین از سنگ کلیه و از بین رفتن استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. شما روزانه به ۲۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارید. هلو مقداری منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم نیز فراهم می‌کند. این موادمعدنی از گلوبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و سیستم عصبی بدن محافظت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها در یک تحقیق مشخص شد که برخی آنتی‌اکسیدان‌‌های خاص در گوشت و پوست هلو وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اسید کلروژتیک است که به از بین بردن رادیکال‌ای آزاد کمک می‌کند--ترکیباتی که بدن شما وقتی در معرض آلاینده‌ها، موادغذایی و محیط قرار می‌گیرد، به آن نیاز دارد تا تاثیرات بالا رفتن سن را کاهش داده و بیماری‌های مزمن را دور کند. این آنتی‌اکسیدان همچنین به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

فیبر یک عدد هلوی بزرگ حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد که ۳ گرم آن فیبر است. فیبر برای هضم و گوارش خوب غذاها الزامی است و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند. فیبر همچنین در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش دارد و به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. خانم‌ها باید روزانه به طور متوسط باید ۲۵ گرم و آقایان ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند.





تعداد بازدید از این مطلب: 897


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* برگشت موهای راکد به موهای سالم * سندرم پای بیقرار چیست؟ * بوپرنورفین * سالاد سیب زمینی با لوبیاسبز و ماهی * خواص طالبی * اس ام اس خنده دار (2) * نکاتی برای جوان ماندن پوست * مکمل‌های ورزشی عامل سرطان در مردان است * کسانی که زیاد آرایش میکنند چه ویژگی شخصیتی دارند؟ * دستگاه بستنی ساز رولی و طرز تهیه بستنی رولی با آن * طرز تهیه بیفتک پلو * آثار پيوند با اهل بيت * دانه ی کینوا و خواص آن * گام به گام: آموزش نصب و استفاده از وایبر روی گوشی * طرز تهیه ی سوپ ماست * لیموناد زنجبیلی * پنهان‌سازی خودکار داک بدون وقفه * ترافل خرما * اضافه کردن یادداشت به صفحات وب * مکان های دیدنی تهران * این خوردنی ها پوست تان را نابود می کند * استاتوس های طنز و خنده دار فیسبوک * 15 روش شگفت انگیز جو برای مراقبت از پوست، مو * اصول مراقبت از پوست بعد از دهه 40 * بازار اردبیل * بدون رژیم های غذایی سخت وزن تان را کاهش دهید * ترجمه قرآن و حدیث؛ چالش های پیش رو * چند نکته ی مهم در مورد سلامت مردان * لطیفه های خنده دار لاین و وایبر (1) * نوشیدن آب یخ باعث خستگی می‌شود * طرز تهیه خمیر پیتزا * خواص بلوبری * شش ویژگی iOS 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید! * ۷ مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi * چه عواملی باعث سخت‌دلی می‌شود * آموزش چک کردن ایمیلهای yahoo با OutLook * قفل کردن صفحه کلید بدون نرم افزار * اعمال شب های قدر * توصیه هایی برای داشتن سلامت روان * سخنان دکتر علی شریعتی(2) * طرز تهیه دسر خامه وقهوه با آگار آگار * طرز تهیه کیک اسفنجی * توصیه هایی برای کاهش تماس با امواج موبایل * چگونه ریموت کنترل ها را تمیز کنیم؟ * به دنیای مجازی معتاد شده اید؟ * شیرینی عسل و بادام * طرز تهیه بستنی میوه با روکش شکلاتی * آشنایی با خواص تغذیه‌ای و درمانی پیازچه * مراقبت از پوست و مو برای مردان * خواص شنبلیله * مقايسه خورشيد و زمين‏ * طرز تهیه لازانیا ونکاتی برای پخت آن * کباب کشمیری با سس مخصوص * طرز تهیه قیمه نثار * خواص گردو * طرز تهیه کوفته از نوع تبریزی * کاهش وزن با نوشیدن آب گرم بعد از هر وعده غذایی * خورش آلو و اسفناج * عرق کاسنی و خواص آن * چند نشانه سرطان که جدی گرفته نمیشود * اس ام اس پ ن پ * طرز تهیه توپک مرغ و قارچ سوخاری برای کودکان بد غذا * کرفس کوهی؛ ضد فشار و چربی خون * آسم و ۷ قانون غذایی * معنی علائم روی برچسب مواد غذایی * نشانه‌های فساد ماست چیست؟ * طرز تهیه ی شنیسل مرغ * منظور از spam در ایمیل چیست؟ * خواص درمانی گوجه‌ سبز * طرز تهیه ی خورشت قرمه سبزی