>> خواص خوراکیها >> خواص میوه ها >> هلو

هلو

هلو


هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است. هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم می‌کند که می‌تواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌های میوه روزانه باشد. کنترل وزن یک عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود ۶۸ کالری در خود دارد و فاقد چربی است.

خوردن هلو به جای تنقلات چاق‌کننده و پرکالری مثل چیپس، چیزهای سرخ‌کردنی، سیریال‌ها و شیرینی‌جات به شما برای کنترل وزنتان کمک می‌کند.

هلو میوه‌ای به طور طبیعی شیرین است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از قندهای رژیم‌غذاییتان شود. از آن بر روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنید. ویتامین‌ها هلو حاوی ۱۰ ویتامین مختلف است.

یک عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی بسیار مهم است، و11.6 میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست. میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود ۶ درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می‌کند.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لحته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد. موادمعدنی یک عدد هلوی بزرگ ۳۳۳ میلی‌گرم پتاسیم در خود دارد.

پتاسیم به شما برای حفظ فشارخون سالم کمک کرده و همچنین از سنگ کلیه و از بین رفتن استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. شما روزانه به ۲۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارید. هلو مقداری منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم نیز فراهم می‌کند. این موادمعدنی از گلوبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و سیستم عصبی بدن محافظت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها در یک تحقیق مشخص شد که برخی آنتی‌اکسیدان‌‌های خاص در گوشت و پوست هلو وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اسید کلروژتیک است که به از بین بردن رادیکال‌ای آزاد کمک می‌کند--ترکیباتی که بدن شما وقتی در معرض آلاینده‌ها، موادغذایی و محیط قرار می‌گیرد، به آن نیاز دارد تا تاثیرات بالا رفتن سن را کاهش داده و بیماری‌های مزمن را دور کند. این آنتی‌اکسیدان همچنین به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

فیبر یک عدد هلوی بزرگ حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد که ۳ گرم آن فیبر است. فیبر برای هضم و گوارش خوب غذاها الزامی است و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند. فیبر همچنین در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش دارد و به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. خانم‌ها باید روزانه به طور متوسط باید ۲۵ گرم و آقایان ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند.





تعداد بازدید از این مطلب: 779


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* هویج * سنگ کلیه ودرمان آن * آتش دوزخ * آشنایی با خواص و مضرات دارچین * ازدواج فامیلی و ضرورت مشاوره پزشکی قبل از ازدواج * اختلال پیش فعالی همراه با کمبود توجه * جوانان و محبت اهل بیت (ع) * شیرینی زبان و پاپیون مخصوص عید نوروز * دانستنی هایی درباره مودم های جیبی وایمکس ایرانسل * جوانه‌ی گندم * دسر ویکتوریا * کلرپروپامید * تكاليف شرعى زبان‏ * لیموناد نعنایی * طرز تهیه سینه مرغ گریل شده * برج آزادی تهران * طرز تهیه ماهى و سبزيجات در فر برای شب عید * آلفنتانیل * آیا خوردن بستنی در پاییز و زمستان مفید است ؟ * شش ویژگی iOS 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید! * اسماء * زولبیا و بامیه * خوراکی های زرد کننده دندان های شما * اهميت و ارزش زبان‏ * طرز تهیه ی پیتزا مخلوط * گیاهان مفید برای کاهش فشارخون * ۱۰ نشانه جدی برای انواع سرطان! * انگور * خواص درمانی گوجه‌ سبز * تلاش محققان ایرانی برای درمان ضایعات عصبی با فناوری نانو * اس ام اس چهارشنبه سوری * تاثیر بعضی از خوراکی ها بر بیماریها * خواص تخمه كدو * سخنان دکتر شریعتی (1) * طرز تهیه کیک چوبی شکلاتی برای نوروز * مراسم بله برون * اس ام اس خنده دار(5) * کسانی که زیاد آرایش میکنند چه ویژگی شخصیتی دارند؟ * سیب زمینی ترشی وخواص آن * تاثیر ماهی بر افسردگی * تغذیه ی افراد سیگاری * خواص ذرت * خواص هل؛ دانه معطر * سم کشنده ی بوتولیسم * خواص قارچ * خواص درمانی زنجبیل * زنان ورزشکار و تغذیه ی مناست * علائم و نشانه های سکته یا حمله قلبی چیست؟ * شیرینی پنیری خامه ای توت فرنگی * طرز تهیه آب انگور و هویج * پیتزا سبزیجات در سبک ناتورالیسم * انواع ماسک صورت جهت انواع پوست * اعمال شب آخر ماه رمضان * چگونه عکس‌های پاک شده از روی تلفن همراه یا دوربین را ریکاوری کنیم؟ * پاک کردن لکه های مختلف آرایشی * خورش آلو و اسفناج * علائم هشدار دهنده ی تومور مغزی * طرز تهیه دلمه برگ مو * موس بلوط دسر ژلاتینی شیک * عمارت مسعودیه * روش تهیه‌ زرشک‌پلو با مرغ و 12 راز خوشمزه‌تر شدن آن * خواص سنجد * لیموناد توت فرنگی * دلایل دروغگویی کودکان * طرز تهیه ته چین دولایه * ۱۵درمان خانگی برای آفتاب سوختگی * قرآن و زبان‏ * مشکل تایپ فارسی در نوار آدرس فایرفاکس * اینترنت مارکتینگ * طرز تهیه ی دلمه ی بادمجان