>> سلامت >> اخبار سلامت >> چند دلیل برای از بین نرفتن چربی بدن

چند دلیل برای از بین نرفتن چربی بدن

چند دلیل برای از بین نرفتن چربی بدن


بسیار پیش امده که شما هر کاری کردید که چربی های اضافه ی خود را از بین ببرید اما نتیجه ای حاصل نشده است و این سوال برای شما پیش میآید که چرا این چربی ها از بین نمیروند. اگر موارد اصلی را رعایت می‎کنید، یک رژیم غذایی متعادل را حفظ می‎کنید و 3 تا 5 بار در هفته ورزش می‎کنید، پس وقت این است که دیگر نواحی زندگی خود را تحت بررسی قرار دهید.

7 دلیل که چربی های اضافی بدن تان از بین نمی رود

کیفیت و زمان ورزش کردن یکی از عوامل موثر در از بین بردن چربی های اضافی بدن است در ابتدا ورزش های چربی سوزی بهترین گزینه هستند. ولی زمانی که بدن شروع به کسب نیرو می‎کند و خود را با سرعت ورزش شما وفق می‎دهد، جلسات ورزش کمتر موثر می‎شود. به جای اینکه بر ورزش‎های بدنی دوستانه‎ای نظیر دویدن، قدم زدن یا نرم دویدن به مدت 45 دقیقه با یک سرعت قابل کنترل تکیه کنید، توجه‎ خود را صرف ورزش‎ با فواصل زمانی کنید. طبق مطالعه‎ای که صورت گرفته است، زمان و شدت ورزش نقش اساسی در چربی سوزی ایفا می‎کند. به طور خلاصه، جلسات ورزش کوتاه و شدید به دنبال یک استراحت مختصر (و تکرار آن) یکی از بهترین راه‎ها برای تحریک چربی سوزی می‎باشد. چیزی که بیشتر است، تاثیری است که این امر روی سرعت متابولیسم شما دارد، به این معنا که ورزش‎های دارای شدت بالا از هر نوعی می‎توانند به سوختن چربی، ساعت‎‎ها حتی بعد از ورزش شما، ادامه دهند.

دومین دلیل از دست ندادن چربی های اضافی بدن این است که بدن شما نیاز به پروتئین بیشتری دارید طبق مطالعه‎ای که منتشر شده است، آن دسته از افرادی که میزان جذب پروتئین خود را دو برابر کرده‎اند به احتمال زیاد به نسبت افرادی که این کار را نکرده‎اند، بیشتر چربی از دست می‎دهند. از بین 32 مرد و 7 زن که یک رژیم غذایی از دست دادن وزن 31 روزه را دنبال کردند، همه به یک مقدار متوسطی وزن از دست دادند، ولی افرادی که مقدار بیشتری پروتئین مصرف کرده بودند بیشترین مقدار چربی را از دست داده بودند. دنبال کردن یک رژیم غذایی پر پروتئین نه تنها باعث می‎شود مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید، بلکه قوای ماهیچه‎ها را حفظ و به از دست دادن چربی کمک می‎کند.

استرس یکی از عواملی است که مانع از بین رفتن چربی های بدن تان می شود استرس می‎تواند بدون اینکه متوجه شوید، برنامه‎های رژیم غذایی شما را نابود کند. بله درست است، استرس باعث می‎شود رژیم‎های غذایی ضعیف تری را انتخاب کنید. حتی شما اگر به سمت شکلات و شیرینی جات نروید، استرس می‎تواند چربی سوزی شما را محدود کنید. زمانی که ما تحت استرس قرار می‎گیریم، سطوح کورتیزول بدن ما شروع به افزایش می‎کنند. کورتیزول هورمونی است که بواسطه استرس تحریک می‎شود و در "تولید هورمون رشد و تستوسترون اختلال ایجاد می‎کند" که در عوض می‎تواند باعث کاهش رشد ماهیچه‎ها و به دست آوردن چربی شود. برنامه‎های تمرینی خود را با تمرین‎های کششی و یوگا در شب تغییر دهید تا ذهن و بدن شما آرامش داشته باشد.

برای از دست دادن چربی، چربی بخورید منطق این حرف کجا است؟ برای این کار تنها چربی‎های خوب بخورید. از چربی‎های ترانس و اشباع شده دوری کنید و تنها به چربی‎های غیر اشباع رو بیاورید، نظیر روغن ماهی، مغزها و آووکادو. در تحقیقی که توسط دانشگاه استرالیای جنوبی صورت گرفته است، مشخص شده است که ترکیب روغن ماهی با ورزش‎‎های منظم هوازی به "بهبود بخشیدن به وضعیت بدن کمک می‎کند و خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی عروقی را کاهش می‎دهد." ترکیب رژیم غذایی خوب و تمرین‎های ورزشی است که باعث سوختن چربی‎ها می‎شود.

محصولات کم چرب تاثیری در از بین بردن چربی های اضافی بدن تان ندارد یک تلاش ناامید کننده برای صاف کردن شکم بزرگ تان قبل از تابستان، وسوسه شدن به خوردن هرگونه محصول "کم چربی" موجود است. اما مشکل این است، که این به نظر غذاهای "سالم" کمکی به چربی سوزی شما نمی‎کنند. از غذا‎های به این صورت به نظر سالم دوری کنید و به غذاهای سالم، کامل و حتی ارگانیک رو آورید که به اهداف چربی سوزی شما کمک می کنند.

برای از بین بردن چربی های اضافی بدن تان کربوهیدرات را فراموش نکنید یک تاکتیک متداول از دست دادن وزن برای بسیاری از افراد خداحافظی کردن با نان است! ولی اگر تمرین‎های ورزشی خود را به چندین شب در هفته دارید افزایش می‎دهید، نیازمند به کربوهیدرات برای بهبود بخشیدن به عملکرد فیزیکی خود هستید. یک رژیم غذایی بدون کربوهیدرات منجر به ورزش، بیهوده بوده و مانع ماهیچه سازی و چربی سوزی می‎شود. کربوهیدرات‎ها یک منبع عالی سوخت برای بدن هستند که بدن در طول ورزش‎‎های سنگین به آن‎ها نیاز دارد.

یکی دیگر از عواملی که تاثیر منفی در از دست دادن چربی های بدن تان دارد، خوردن آب به مقدار بسیار کم است آب باید بهترین دوست همیشگی شما باشد. حتی کوچکترین میزان تشنگی نشان از عدم وجود آب کافی دارد که در عوض به طور مستقیم متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار می‎دهد. برای ساده تر کردن قضیه باید گفت که زمانی که ماهیچه‎های شما با مقدار کافی آب تغذیه نشوند، سرعت عملکرد آن‎ها به شدت کاهش پیدا می‎کند و این امر، سرعت چربی سوزی را تحت تاثیر قرار می‎دهد. بنابراین به یاد داشته باشید که 2 لیتر آب در روز یا حتی بیشتر مصرف کنید.





تعداد بازدید از این مطلب: 831


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* خواص كشمش * طرز تهیه ماهی شکم پر * درمان بیماران کلیوی با سلول‌های بنیادی وارد فاز بالینی شد * طرز تهیه شیرینی کره ای مخصوص نوروز * ۱۴ دانستنی جالب در مورد اینترنت * کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین + عکس * خواص ریحان * بستنی و عدم ناباروری * ازدواج فامیلی و ضرورت مشاوره پزشکی قبل از ازدواج * چرا آب میوه ها مضر هستند؟ * کاخ سعد آباد - تهران * شاه‌دانه * زود رنجی و درمان آن * آسم و ۷ قانون غذایی * طرز پخت خورش کرفس * گام به گام: آموزش نصب و استفاده از وایبر روی گوشی * ۱۱ ترفند کاربردی برای حرفه‌ای شدن در کار با ویندوز * چگونه حافظه ی گوشی های اندروید خود را بیفزایم؟ * جوانه‌ی گندم * آن كيست كه بر من مسلط شود؟ * دل نوشته های زیبا * قرآن و زبان‏ * خصوصیات نعناع * اثرات ام اس بر بینایی * طرز تهيه رولت كوكو سبزي فوق العاده شيك و مجلسي * خواص تغذیه ای توت فرنگی * فرق دست نویسی و تایپ در اطفال * راههای شخصیت شناسی نامزد * شامی کباب سبزیجات * رمز عبوری که هرگز فاش نمیشود * طرز تهیه خمیر پیتزا * چند نشانه سرطان که جدی گرفته نمیشود * دستگاه بستنی ساز - بستنی رولی * طرز تهیه ی باقلوا * طرز تهیه شیرینی مشهدی * عظمت شب قدر * طرز تهیه سالاد ذرت، مخصوص رژیمی ها,ساده * درکه تهران * مخفی کردن آی دی های آفلاین در یاهو مسنجر * چطور زندگی شاد تری داشته باشیم؟ * با هم بخندیم * هنر فهميدن * فواید و مضرات استفاده از اینترنت * برج آزادی تهران * درمان آکنه, علت بروز آکنه,افراد آکنه ای * خواص انار * طرز تهیه خورش کلم بروکلی * آیا میدانید؟ * پانچ آناناس و لیمو * یک روش عالی و آسان برای حفظ تناسب اندام در خانمها * کسانی که زیاد آرایش میکنند چه ویژگی شخصیتی دارند؟ * فشار خون بالا و سکته ی مغزی * دسر ماست و لبو * فواید زنجبیل برای سلامت * جوان خائف و مرد عابد * ده علت خستگی و راه مقابله با آن * چگونه به فتوشاپ فونت اضافه کنیم * چای سبز * طرز تهیه خوراک راسته * امام موسی کاظم (ع) * خواص تربچه-تربچه، تصفیه کننده خون * طرز تهیه بستنی میوه با روکش شکلاتی * شوید پلو با نخود فرنگی * آموزش چک کردن ایمیلهای yahoo با OutLook * دانه ی کینوا و خواص آن * تخم شربتی و تاثیر آن بر لاغر ی * سوپ سیب و کلم بروکلی * لیموناد صورتی با تکه های ژله * طرز تهیه شیرینی نارگیلی * سینی نشا