خانه درباره ما ثبت نام ورود تماس با ما

دنیای ایرانیان

شما اینجا هستید : تغذیه و آشپزی مقالات تغذیه ای 5خوراکی برای شادابی بیشتر

5خوراکی برای شادابی بیشتر
5خوراکی برای شادابی بیشتر

خستگي، استرس و گرفتاري هاي مختلف روزمره ممكن است گاه باعث احساس نااميدي و بي حوصلگي شود. اما دليلي ندارد تا تسليم اين حالات شويم. در واقع مي توان با تغيير در عادات غذايي روحيه شادتر و پرانرژي تري كسب كنيم زيرا بعضي از خوراكي ها تاثير معجزه آسايي در اين باره دارند.

شكلات:

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ شكلات يك خوراكي طبيعي ضد افسردگي است كه با ترشح هورمون آندروفين، احساس واقعي لذت را ايجاد مي كند. ماده اي به نام تئوبرومين عامل اين عملكرد مثبت بر اخلاق است. اين تركيب تلخ مزه جز خانواده كافئين است. البته مراقب باشيد كه در كنار احساس لذت و شادي، شكلات كالري بالايي ندارد و نبايد در مصرف آن زياده روي كرد.

قهوه:

نوشيدن قهوه در صبح عملكردهاي مغز را تحريك مي كند و باعث مي شود فرد به طور كامل و موثر بيدار شود. بوي منحصر به فرد آن نيز همه را مجذوب مي كند. در واقع، كافئين موجود در دانه، برگ ها و ميوه آن موجب ايجاد اين تاثيرات بر بدن است. البته بايد توجه داشت كه اين مولكول ممكن است باعث ايجاد بي خوابي شود. اگر شب ها قصد نوشيدن قهوه داريد، انواع بدون كافئين را انتخاب كنيد.

ميوه هاي تازه:

پرتقال، ليمو، موز و به عبارتي همه ميوه ها براي عملكرد مطلوب مغز مفيد هستند زيرا ريز مغذي هايي دارند كه ناقل هاي عصبي را آزاد مي كنند و باعث ايجاد اخلاق خوب مي شوند. جالب است بدانيد كه نوشيدن يك ليوان آب پرتقال در صبح مي تواند احساس بيداري در كمال آرامش را تضمين كند.

خشكبار:

ميوه ها و سبزيجات خشك حاوي مقدار زيادي منيزيوم هستند كه اين عنصر به مقابله با استرس و اضطراب كمك مي كند. به علاوه اين خوراكي ها خواص ديگري نيز دارند كه از جمله مي توان به كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي، تنظيم طبيعي قند خون، تاثير آرام بخشي روي عضلات و پيشگيري از اسپاسم اشاره كرد. مصرف برگه زرد آلو و گردو مي تواند يك دوره درماني منيزيوم باشد.

ماهي آزاد:

عدم حضور كافي در معرض نور خورشيد و كاهش ويتامين D معمولا مي تواند با كاهش روحيه و خلق و خو همراه باشد. اما براي جبران اين كمبود مصرف ويتامين D ضروري است. اين در حالي است كه ماهي هاي چرب مانند ماهي آزاد حاوي اين ويتامين هستند. به علاوه غني از امگا 3 هستند كه براي سلامت قلب عالي است.

موادي كه بايد از مصرف آنها اجتناب كرد!

درست است كه پياز اشك شما را در مي آورد اما الكل، توتون و چربي ها خلق و خو و عملكرد دستگاه گوارش را تضعيف مي كنند و هيچ تاثيري در ايجاد احساس شادي ندارند. الكل باعث ايجاد خستگي و كاهش تمركز مي شود. همچنين عامل اختلالات رفتاري است و مانع از تصميم گيري مثبت مي شود. توتون يك زهر واقعي براي جسم و روح است و وابستگي ايجاد مي كند كه به سختي مي توان از آن رها شد. چربي ها نيز عامل تحليل حافظه و عملكردهاي شناختي هستند.

تعداد بازدید از این صفحه : 1323 ساعت و تاریخ انتشار : 00 : 00 : 00 -622/10/10


آخرین مطالب مشابه

طرز تهیه اسموتی گلابی موز آدامس و آنچه در باره آدامس باید بدانید ماهی و تاثیر ماهی بر کاهش افسردگی چای بابونه و 10 خاصیت چای بابونه 15 ماده غذایی برای کم نشدن آب بدن چرا آب میوه ها مضر هستند؟ خورشت گوشت قارچ و سلامت استخوانها خواص و مضرات تخم مرغ بهترین لاغر کننده های دنیا

شما هم نظر بدهید


جدیدترین مطالب

مطالب پیشنهادی