>> سلامت >> پوست، مو و زیبایی >> برگشت موهای راکد به موهای سالم

برگشت موهای راکد به موهای سالم

برگشت موهای راکد به موهای سالم


سؤال مهمی که مطرح می‌شود این است که آیا شما به اهدافتان درباره موهای خود رسیده‌اید؟ موهای شما نسبت به سال پیش همین موقع چقدر بلندتر شده است؟ اگر موهای شما تغییرات مطلوبی نداشته است، این مطلب برای شما مناسب می‌باشد. در این مطلب پورتال آسمونی ۵ مرحلۀ ساده برای برگشتن موهای راکد به موهای سالم بلند مطرح می‌شود.

۱- بپذیرید آنچه تا کنون انجام داده‌اید، موثر نبوده است شما کارهای زیادی انجام داده‌اید، یک سبک و مدل محافظ، مرطوب کردن و نرم‌ کردن موها، اما هنوز موفق نشده‌اید که موهایتان را زیاد بلند کنید. اکنون زمان آن است که با حقایق روبرو شوید. روال جاری شما با وجود تمام مواد و مسائل خوب، واقعاً خوب کار نمی‌کند. اکنون زمان انجام یک ارزیابی می‌باشد، آیا شما مدل و سبک محافظ را به اندازه‌ای امتحان می‌کنید تا مطمئن شوید که از آن نتیجه می‌گیرید؟ آیا شما نقاط بحرانی موهایتان را مرطوب و نمدار می‌کنید زمانیکه رطوبت مورد نیاز است و آیا شما از دست‌زدن به موهایتان در ضعیف‌ترین وضعیتش خیس اجتناب می‎کنید؟ اگر شما بین ۲ تا ۳ ماه نتیجه‌ای مشاهده نکردید، نیاز دارید که ارزیابی از کارهایتان داشته باشید.

۲- بدانید که چه زمانی موهایتان می‌شکند دلیلی که موها در یک طول زمانی راکد باقی می‌مانند این است که آن‌ها به همان سرعتی که رشد می‌کنند، می‌شکنند. این واقعاً مهم است که بدانید چه زمانی موهایتان برای شکسته شدن، بیشتر آسیب‌پذیر است و این از یک فرد به فرد دیگر، بسته به ضخامت رشته‌های مو و انتخاب سبک و مدل، متفاوت می‌باشد. شایع‌ترین نقاط شکستگی عبارتند از : • در طول باز کردن قسمت‌های ژولیده شده و گره خوردۀ مو هم شانه کردن در حالت مرطوب و هم خار کردن در حالت خشک • در طی باز گذاشتن موها با توجه به ژولیده شدن، چروک شدن، منگوله‌ها و دست‌زدن عادی و منظم هنگامی که شما تشخیص می‌دهید که چرا و چه زمانی مو‌های شما برای شکستن، بیشتر آسیب‌پذیر است، شما قادر خواهید بود که بدانید چه زمانی باید موهایتان را از آسیب، محافظت کنید.

۳- موارد جدید را امتحان کنید پذیرش این را داشته باشید که کاری که دارید انجام می‌دهید، مؤثر نیست. اکنون زمان این است که برای مورد جدید تلاش کنید. اگر زمانی که شما نرم‌کننده زده‌اید، موهایتان را شانه کنید، روش باز کردن گرۀ موی خشک و مرطوب را امتحان کنید و ببینید که برای شما چگونه کار می‌کند. نتایج خود را بعد از ۲-۳ ماه مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک به بهترین نحو برای شما کار می‌کند. اگر شما هرگز نرم کنندگی عمیق را بر روی مو‌هایتان انجام نداده اید، انجام آنرا برای ۲-۳ ماه امتحان کنید و ببینید که آیا موهایتان بهبود می‌یابد یا خیر. اگر شما فقط از روغن‌های سنگین بر روی مو‌هایتان استفاده می‌کنید، روغن‌های سبک را امتحان کنید و ببیند که موهای شما به همان اندازه با آنها شاداب هستند.

۴- بدانید که چه زمانی باید کارهایتان را متوقف کنید امتحان موارد جدید خوب است، ولی شما باید بدانید که چه زمانی دست‌ نگه ‌دارید. اگر یک تکنیک باعث شکستگی فوری موهایتان می‌شود، استفاده از آن را متوقف کنید. فکر نکنید که شاید موهای شما بیشتر از حد معمول می‌ریزد، فرض کنید که تکنیک برای موهای شما کار نمی‌کند و مناسب نیست. اگر شما در طول یک هفته ۲-۳ بار نرم کنندگی عمیق را انجام دهید و موهایتان همچنان مرطوب نیست، این کار را متوقف کنید و مجدد ارزیابی کنید که چگونه آن‌ها را نرم کنید آیا نرم‌کنندۀ شما مناسب است و کار می‌کند؟ آیا شما نیاز دارید که ابتدا آن را گرم کنید؟ آیا می‌توانید با مقداری پروتئین این کار را انجام دهید؟ آیا شما از یک مرطوب‌کننده و یا روغن پس از شستشو استفاده می‌کنید؟

۵- داشتن انتظارات واقع بینانه در نهایت، مو مدت طولانی زمان می‌برد تا رشد کند. بسیاری از مواد طبیعی نمی‌توانند ۱۰۰% رشد آنها را حفظ کنند. اگر موهای شما مستعد موخوره است، پس کوتاه کردن در نگهداری آنها تاثیر دارد. یک گروه از خانمها هستند که می‌توانند رشد موهایشان را حفظ کنند، اما بنظر انتظار بین ۳-۵ اینچ در سال با یک پیرایش و کوتاهی منظم، معقول‌تر است.

- پورتال آسمونی





تعداد بازدید از این مطلب: 960


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* سالاد ماکارانی ژله ای * دسر ویکتوریا * خواص هل؛ دانه معطر * شخصیت شناسی افراد بر اساس گروه خونیشان * اس ام اس های عاشقانه ی عید نوروز * انار، معجزه انار در درمان بیماری‌های التهابی * رودها و رشته کوه های اردبیل * ۱۱ ترفند کاربردی برای حرفه‌ای شدن در کار با ویندوز * خواص لیمو شیرین * طرز تهیه کباب چوبی * استرس\" عامل افزایش بروز \"آلرژی\" * دستگاه بستنی ساز کاردکی * آیا شرایط جوی می تواند بر بدن تاثیر بگذارد؟ * از هندوانه چه می دانید؟ * پیام های تغذیه ای در مورد کاهش مصرف نمک * سالاد مرغ و ذرت * داستان کوتاه زیبا و خواندنی * درمان شکنندگی موها * شیرینی مارمالادی * روش پخت چند غذای خوشمزه با لوبیا * طرز تهیه سالاد ۷ رنگ با تزیین گوجه فرنگی * کمکهای اولیه هنگام حوادث خانه تکانی * فلفل * طرز تهیه ی استیک مرغ با قارچ * دسر مدرن کرم مارس * حقایقی در مورد سلامت و زیبایی مردان * آموزش و طرز تهیه کباب کوبیده * خلاصه ی زندگی حضرت محمد (ص) * امگا3 و تاثیرآن بر چشم * عوارض قرص ضد بارداری LD بر بدن * خواص گیاه تاج‌خروس * طرز تهیه بستنی میوه با روکش شکلاتی * پیری زود رس با خوردن این مواد * تاثیر ماهی بر افسردگی * طرز تهیه یخمک هندوانه یک دسر تابستانی * اس ام اس چهارشنبه سوری * گل گاوزبان * نوشيدني توت فرنگي و شير * میوه های مفید برای سلامت کبد و کلیه ها * چرا چربی های دور شکم شما آب نمی شوند؟ * کرفس کوهی؛ ضد فشار و چربی خون * سم کشنده ی بوتولیسم * فشار خون و دیابت شایع ترین دلایل نارسایی کلیوی * انبه و خواص درمانی اش * اعمال مخصوصه ماه شعبان * امام علی(ع) و نیاز های روانی انسان * مکمل‌های ورزشی عامل سرطان در مردان است * بدون رژیم های غذایی سخت وزن تان را کاهش دهید * طرز تهیه شیرینی شکری * طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر * خواص درمانی زیره سیاه * چه نوع عینک آفتابی ای برای کودکانمان بخریم؟ * شیرینی زبان و پاپیون مخصوص عید نوروز * اس ام اس خنده دار روز مرد * گیاه اسطوخودوس * پاناکوتای قهوه یک دسر ایتالیایی * فرستادن اس ام اس بدون افتادن شماره. * طرز تهیه ی باقلوا * حکایتی از اثر دیانت وامانت * خواص دمنوش گل پنیرک * رولت ژله رنگین کمان * کوکوی گردو و گوشت * بستنی رولی * ازدواج امیر المؤمنین(ع) با فاطمه(س) * علل افسردگی و درمان آن * طرز تهیه سالاد مرغ و گوجه فرنگی * داستانی از بهلول * سنجش اکسیژن با نانو حسگر گازی * نشانه های فقر آهن * طرز تهیه نوشیدنی موهیتو یا موخیتو