خانه درباره ما ثبت نام ورود تماس با ما

دنیای ایرانیان

شما اینجا هستید : پزشکی و سلامت مقالات پزشکی رژیم و ويژگي‌هاي يك رژيم اصولی

رژیم و ويژگي‌هاي يك رژيم اصولی
رژیم و ويژگي‌هاي يك رژيم اصولی

 رژيم غذايي اصولي بايد تحت نظر متخصص تغذيه گرفته شود.

· اين رژيم بايد حاوي تمام گروه‌هاي غذايي، حتي چربي‌ها و كربوهيدرات‌ها هم باشد تا سلامتي ما به خطر نيفتد.

· در رژيم‌هاي اصولي، هيچ كدام از 3وعده اصلي و 2 ميان‌ وعده غذايي حذف نمي‌شوند.

· اگر مي‌خواهيد ولع خوردن­تان را در طول رژيم لاغري كنترل كنيد و سمت تنقلات چرب و شور نرويد.

· صيفي‌های كم‌كالري مانند خيار، هويج و گوجه ‌فرنگي كه فيبر فراواني دارند و حجم معده را پر مي‌كنند مصرف كنيد. به اين ترتيب، هم احساس سيري مي‌كنيد، هم كالري مازاد به بدن­تان نمي‌رسانيد و هم ويتامين‌ها و املاح فراواني دريافت خواهيد كرد.

· در طول رژيم‌هاي لاغری از لبنيات كم‌چرب يا حتي بدون چربي كمك بگيريد.

· براي اينكه روند كاهش وزن­تان به خوبي پيش برود، به جاي غلات بر پايه آرد سفيد از غلات سبوس‌دار مانند برنج و ماكاروني قهوه‌اي يا نان سنگك استفاده كنيد.

· هرچند كه لزومي به حذف كامل قند و شكر وجود ندارد اما شما مي‌توانيد اين خوراكي‌هاي پركالري را در حجم برابر، با توت خشك يا كشمش جايگزين كنيد.

· براي كاهش وزن مناسب و مطلوب، شما بايد روزانه 30 دقيقه ورزش با شدت متوسط در كنار رژيم غذايي‌تان داشته باشيد.

دفتر بهبود تغذیه جامعه

تعداد بازدید از این صفحه : 1113 ساعت و تاریخ انتشار : 00 : 00 : 00 -622/10/10


آخرین مطالب مشابه

رابطه نوع غذا‌خوردن و شخصیتتان را بدانید! چگونه از دست کمردرد رهایی یابیم؟ آیا شرایط جوی می تواند بر بدن تاثیر بگذارد؟ سکته قلبی ، این افراد در یک قدمی سکته قلبی قرار دارند! کاهش کلسترل ، 9 روش برای کاهش کلسترول درمان بیماران کلیوی با سلول‌های بنیادی وارد فاز بالینی شد تب در کودکان را جدی بگیریم چه چیزهایی را در مایکروفر قرار ندهیم؟ سرطان خون و علائم آن کلرپروپامید

شما هم نظر بدهید


جدیدترین مطالب

مطالب پیشنهادی