>> >> >> خواص بادام هندي

خواص بادام هندي

خواص بادام هندي


کاشو يا بادام هندي به دليل طعم منحصر به فردش يکي از آجيل‌هاي محبوب مردم کشور ما و ديگر کشورها است. اين آجيل به شکل لوبيا يا بهتر است بگويم کليوي شکل است که در پايين يا زير ميوه‌ي درختي که بلارد نام دارد، يافت مي‌شود. با اين که بادام هندي متعلق به جنوب شرقي برزيل است اما در بين مردم تمام جهان محبوب است خواص بادام هندي کاشو يا بادام هندي به دليل طعم منحصر به فردش يکي از آجيل‌هاي محبوب مردم کشور ما و ديگر کشورها است. اين آجيل به شکل لوبيا يا بهتر است بگويم کليوي شکل است که در پايين يا زير ميوه‌ي درختي که بلارد نام دارد، يافت مي‌شود. با اين که بادام هندي متعلق به جنوب شرقي برزيل است اما در بين مردم تمام جهان محبوب است در قرن 16 ميلادي، پرتغالي‌ها اين دانه را با خود به هند و برخي کشورهاي آفريقايي بردند. امروزه کشورهاي هند، تانزانيا، موزامبيک، نيجريه و برزيل توليد کننده‌هاي بزرگ کاشو هستند. در برخي کشورها مانند برزيل و نيجريه از اين دانه، کره‌ي نرم خوش مزه‌اي درست مي‌کنند که بسيار مطبوع است. اين کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود. براي اين که با خاصيت اين گياه بيشتر آشنا شويد متن زير را مطالعه نماييد: فوايد مصرف بادام هندي * پيشگيري از سنگ‌هاي صفراوي مصرف کاشو براي پيشگيري از تشکيل سنگ‌هاي صفراوي بسيار مفيد است؛ يک تحقيق 20 ساله‌ي جمع آوري شده از 80000 زن پرستار نشان مي‌دهد کساني که در هفته حدود 30 گرم بادام هندي مصرف نموده‌اند در مقايسه با ديگراني که آن را در برنامه‌شان نداشته‌اند، 25 درصد کمتر به سنگ‌هاي صفراوي مبتلا شدند. بنابراين آن را وارد برنامه‌ي غذايي روزانه‌تان نماييد. * سلامت استخوان ها و آرامش اين حقيقت کاملاً جا افتاده است که کلسيم براي استحکام استخوان‌ها ضروري است، اما بد نيست بدانيد که منيزيم نيز براي حفظ سلامت استخوان‌ها حياتي است. حدود دو سوم منيزيم بدن در استخوان‌ها وجود دارد. منيزيم براي متابوليسم کلسيم در بدن لازم است و با تراز کردن ميزان کلسيم، به تنظيم تونوسيته‌ي عصبي و عضلاني کمک مي‌کند. در واقع کلسيم براي انقباض عضلاني و منيزيم براي انبساط آن مورد نياز است. * آنتي اکسيداني قوي از ديگر مواد معدني موجود در کاشو مي‌توان به مِس اشاره کرد. مس يکي از اجزاي مهم آنزيم‌هاي بدن است که در خيلي از فرآيندهاي فيزيولوژيکي بدن شرکت مي‌کند. مس براي برداشتن راديکال‌هاي آزاد مُضر در بدن و براي استفاده‌ي بهينه‌ي آهن کمک بزرگي است. مس براي توليد ملانين و براي پرورش استخوان‌ها و بافت‌هاي ارتباطي بدن ضروري است. * کاهش ريسک افزايش وزن بر خلاف باور عموم مردم که مي‌گويند مصرف منظم بادام هندي موجب اضافه وزن و چاقي مي‌شود، بايد گفت که تحقيقات اخير نشان داده‌اند که اين تصورات غلط، بي‌اساس است. در حقيقت افرادي که دو بار در هفته از بادام هندي استفاده مي‌کردند در مقايسه با ديگر افراد مشابهي که اصلاً بادام هندي نمي‌خوردند اضافه وزن کمتري داشتند. البته بد نيست بدانيد که هر 30 گرم بادام هندي حدود 160 کالري انرژي دارد. * سلامت قلب و عروق بادام هندي منبع خوبي از ويتامين K است که به تنظيم انعقاد خون و شرايط ناشي از آن کمک مي‌کند. کاشو فشار خون بالا را کاهش مي‌دهد چرا که به عنوان يک ديوروتيک يا مُدر خوب مطرح مي‌باشد و علاوه بر اين عواملي هم چون منيزيم و لينولنيک اسيد نيز در آن يافت مي‌شود که از عوامل تنظيم کننده‌ي فشار خون هستند. پس براي پيشگيري از بيماري‌هاي کرونري قلب، هفته‌اي 4 بار و هر بار به اندازه‌ي يک مشت بادام هندي بخوريد. به طور کلي بيشتر آجيل‌ها به دليل داشتن اسيدهاي چرب غير اشباع براي سلامت قلب مفيد هستند. احتياط کنيد: * بادام هندي حاوي مقادير قابل ملاحظه‌اي از اگزالات است. مطالعات نشان داده است که تجمع اين مواد در بدن مي‌تواند منجر به کريستاله شدن آن‌ها و در نتيجه ايجاد مشکل شود. از اين رو افرادي که مشکلات کليوي درمان نشده دارند، يا اين که کليه‌ها و يا کيسه‌ي صفراي‌شان را در آورده‌اند بايد از مصرف اين آجيل پرهيز کنند. دريافت زياد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسيم نيز بشود. * آلرژي غذايي يکي ديگر از عوارضي است که ممکن است با خوردن کاشو به وجود بيايد. اين واکنش‌هاي آلرژيک ممکن است يا فوري باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگي بيني، تورم لب‌ها و...) يا ممکن است با تأخير و عمومي باشد(مانند خستگي و افسردگي). نکات مربوط به پخت و پز بادام هندي مي‌تواند در خيلي از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالادها، ماکاروني‌ها، سوپ‌ها، خورش‌ها و حتي دسرها. در غذاهايي که با پختن آماده مي‌شوند معمولا بادام هندي را در مراحل آخر پخت اضافه مي‌کنند، در غير اين صورت بادام هندي‌ها خيلي زود نرم شده و بافت‌شان از هم پاشيده مي‌شود. در اين نوع غذاها، دانه‌هاي بادام هندي نرم مي‌شوند و بنابراين صداي خرد شدن‌شان را در دهان‌تان مانند ديگر آجيل‌ها نمي‌شنويد، اما در سالادها و دسرها مي‌توانيد بافت بادام هندي را به همان صورتي که است، در زير دندان‌هاي‌تان احساس کنيد.




تعداد بازدید از این مطلب: 470


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* بوستان بانوان نرگس * طرز تهیه کوکوی ورمیشل * آیس رولی بستنی هزار مزه * خواص سیب * بقعه های اردبیل * اعمال شبهای دهه ی آخر ماه رمضان * راهکارهایی برای جلو گیری از لوس شدن کودک * شهادت امام جعفرصادق علیه السلام * عظمت شب قدر * طرز تهیه عدس پلو مجلسی * خواص بستنی * با این ترفند کارت گرافیک رایانه‌تان را تقویت کنید! * خواص بلوبری * خواص کاکائو - خواص درمانی کاکائو * فضیلت و اعمال ماه رجب * طرز تهیه ماهى و سبزيجات در فر برای شب عید * طرز تهیه خورش آلو * طرز تهیه بوقلمون درسته در فر * امام موسی کاظم (ع) * جوان خائف و مرد عابد * آشنایی با خواص و مضرات دارچین * طرز تهیه یک ژله بستنی خوشمزه,یک دسر تابستانی * خواص زعفران ، در مورد خواص زعفران چه میدانید؟ * طرز تهیه سوپ سبزیجات * آیا کسانی که دارای دیابت هستند میتوانند روزه بگیرند؟ * مشاجره ی مرد با همسرش * تیوسولفات سدیم طلا * خواص شاهدانه * کاربرد آگار آگار در صنایع غذایی - روش استفاده از آگار آگار * چقدر در زندگی خود «آرامش» دارید؟ * مقاله ای در مورد عفاف وحجاب * امگا3 و تاثیرآن بر چشم * حقایقی در مورد سلامت و زیبایی مردان * چگونه به فتوشاپ فونت اضافه کنیم * چگونه گوشی‌هوشمند به آب افتاده خود را نجات دهیم؟ * چند نشانه سرطان که جدی گرفته نمیشود * ضد آفتاب هاي طبيعي کدامند ؟ * خواص انبه * بستنی رولی * سرطان خون و علائم آن * طرز تهیه سالاد الویه * چگونه استعداد کودکان خود را بشناسیم * با نور خورشید لاغر شوید! * شامی کباب سبزیجات * كاخ موزه نياوران * منافذ پوستتان را اینگونه ببندید * راهنمای کلی و مفید برای خرید لپ تاپ * صحیح و غلط آب قند دادن به نوزاد * نقش مردان در درمان افسردگی پس از زایمان زنان * طرز تهیه باقلوای یزدی با خمیر یوفکا * علائم روی مواد غذایی نشانه چیست؟ * مشکل تایپ فارسی در نوار آدرس فایرفاکس * ژله ی گلداره تک نفره * خواص درمانی گلپر * یک برنامه غارنوردی برای مسافران خوزستان * پاک کردن لکه های مختلف آرایشی * چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟ * طرز تهیه ی سوپ ماست * عمارت مسعودیه * طرز تهیه مربای انجیر * 6 سبزی که پخته شان مغذی تر است * در مورد trello * توصیه هایی برای کاهش تماس با امواج موبایل * اعمال مخصوصه شب بیست و سوم * چشمه ی غربال بیز * شاه‌دانه * طرز تهیه سالاد شیرازی * داستانی از بهلول * طرز تهیه شیرینی پنج طعم کره ای * ۱۱ ترفند کاربردی برای حرفه‌ای شدن در کار با ویندوز