>> >> >> خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو

خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو

خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو


آشنایی با خواص خوراکی‌ها- خرمالو از جمله میوه‌هایی است که اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ولی اگر آن را در دمای معمولی اتاق قرار دهید، به مرور خواهد رسید و نرم و شیرین می‌شود. البته طعم و مزه آن به نوع خرمالو بستگی دارد؛ به این معنا که حتی بعضی از انواع رسیده نیز همچنان حالت گسی را دارند. خرمالو علاوه بر اینکه به صورت خام و تازه مصرف می‌شود، در آجیل میوه‌های خشک نیز یافت می‌شود. در ضمن از پخته آن نیز به صورت مربا، مارمالاد و همچنین در انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها استفاده می‌کنند. خواص غذایی خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین‌های B1، B2، B3 و ویتامین C است. این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد؛ به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است. خواص درمانی ـ خوردن خرمالوی رسیده برای افرادی که از سینه‌درد در رنج هستند، توصیه می‌شود. ـ می‌گویند اگر خرمالو را به صورت ناشتا میل کنید، برای درمان اسهال خونی بسیار مفید خواهد بود. ـ خرمالو برای بیماران کبدی، کلیوی و نقرسی نیز مفید است. ـ خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می‌شود. یک عدد خرمالوی 25 گرمی چه دارد؟ چربی 0/10گرم ویتا مینc 16/5 میلی گرم انرژی 22کیلوکا لری کربوهیدرات 0/2گر م پروتئین 8/38 گرم میوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می باشند. خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. خرمالو خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت زا، مواد مضر و رادیکال های التهابی افزایش دهد.خرمالو نیز غنی از فیبر (عمدتا در فرم پکتین موجود است)، که مفید به آرامی تحریک روده هستند. در نهایت، آن خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - خوبی از آهن است و شامل بسیار کمی سدیم می باشد. مصرف خرمالو خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین های B۱، B۲، B۳ و ویتامین C است. این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد؛ به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است. همچنین خرمالو یک میوه اسیدی است. و دارای اسیدهای مالیک -تارتاریک و اسید سیتریک است. این اسید ها باعث جذب بهتر آهن و روی در بدن می شود و از بدن در برابر بیماریهایی مانندسرطان محافظت می کند. مصرف این میوه با معده خالی توصیه نمی شود و بهتر است به عنوان دسر بعد از غذا مصرف شود زیرا اسید معده را زیاد تر کرده و به هضم غذا کمک می کند. خرمالو کالری زیادی دارد بنابراین در مصرفش نباید زیاده روی کرد. طبع خرمالو گرم است بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود. مربا و مارمالاد و ترشی و همچنین خشک شده ان در اجیل طرفداران زیادی دارد. هم چنین خشک شده آن را در آجیل ها می توان مصرف کرد. اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی شود. ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالو هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، مناسب نیست؛ چون تانن موجود در آن یبوست را تشدید می کند. نکته: مصرف این میوه به صورت گس و نرسیده چندان مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای خوردن انتخاب کنید.




تعداد بازدید از این مطلب: 709


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* خواص كشمش * صفحه کلید و ماوس Wireless چگونه کار می کند؟ * 15 روش شگفت انگیز جو برای مراقبت از پوست، مو * چای زرد چوبه و سم زدایی از کبد * فيض من عام است و فضل من عميم‏ * اشعار سیمین بهبهانی(1) * ده علت خستگی و راه مقابله با آن * روغن کرچک برای تسکین آرتروز * گیاه کاسنی * سالاد سیب زمینی با لوبیاسبز و ماهی * خواص درمانی چغاله بادام * دستگاه بستنی ساز - بستنی رولی * خواص دارویی سنجد * 7 غذای عضله ساز برای مردان * ضربان قلب در ورزشکاران * بوستان نوروز * پیشگیری از سکته مغزی با آنتی اکسیدان ها * اسامی فراورده های غذایی غیر مجاز اعلام شد * جاذبه‌های طبیعی استان خوزستان * طراحی و ساخت کیت تشخیص زود هنگام سرطان * نوشیدن آب یخ باعث خستگی می‌شود * چگونه گوشی‌هوشمند به آب افتاده خود را نجات دهیم؟ * طرز تهیه دلمه برگ مو * اعمال شب نوزدهم رمضان * باغ پرندگان * خواص فندق * ضايع كردن نماز * مطالب جالب و آموزنده * پارک ژوراسیک * سیاه دانه برای درمان مشکلات گوارشی * راز جوانی در ترکیب عسل و دارچین * چگونه دوستی را به ازدواج تبدیل کنیم؟ * پاک کردن تاریخچه ی چت در مسنجر * اهميت و ارزش زبان‏ * چرا نباید نوشابه بخوریم؟ * طرز تهیه کوکوی بادمجان * تخم کتان * 15 ماده غذایی برای کم نشدن آب بدن * آموزش و طرز تهیه کباب کوبیده * فرستادن اس ام اس بدون افتادن شماره. * هيچ باكى از مرگ نداشتم! * جوک و اس ام اس خنده دار تبریک عید * اس ام اس عاشقانه و دلتنگی * خصوصیات بستنی خوب * فوائد روزه * خوراکی های زرد کننده دندان های شما * روش پخت دلمه قارچ با مرغ * نوشيدني توت فرنگي و شير * شیوع سرطان سر و گردن در کشور * اس ام اس طنز تبریک نوروز 94 * باز شدن اشتها پس از ترک سیگار * تست سنجش عاطفه مخصوص شما منوی هیجانات * فضیلت قرائت سوره های قرآن * سخنان شیهد مطهری * ریزه کاری های انجماد * طرز تهیه ماهى و سبزيجات در فر برای شب عید * راه جادویی چاقی صورت * خاکشیر * خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو * جراحی زیبایی بینی و هر آنچه باید بدانیم * کباب کشمیری با سس مخصوص * تسکین میگرن با استفاده از مرزنجوش * طرز تهیه اسموتی گلابی موز * سری جدید جوک و اس ام اس های خنده دار اسفند 93 * طرز تهیه یک ژله بستنی خوشمزه,یک دسر تابستانی * رمز عبوری که هرگز فاش نمیشود * خواص گل سرخ، * ترفندهایی برای استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی * کاربرد آگار آگار در صنایع غذایی - روش استفاده از آگار آگار * طرز تهیه ی ژله آبرنگی