>> >> >> خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو

خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو

خرمالو، فواید خرمالو، خاصیت خرمالو


آشنایی با خواص خوراکی‌ها- خرمالو از جمله میوه‌هایی است که اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ولی اگر آن را در دمای معمولی اتاق قرار دهید، به مرور خواهد رسید و نرم و شیرین می‌شود. البته طعم و مزه آن به نوع خرمالو بستگی دارد؛ به این معنا که حتی بعضی از انواع رسیده نیز همچنان حالت گسی را دارند. خرمالو علاوه بر اینکه به صورت خام و تازه مصرف می‌شود، در آجیل میوه‌های خشک نیز یافت می‌شود. در ضمن از پخته آن نیز به صورت مربا، مارمالاد و همچنین در انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها استفاده می‌کنند. خواص غذایی خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین‌های B1، B2، B3 و ویتامین C است. این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد؛ به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است. خواص درمانی ـ خوردن خرمالوی رسیده برای افرادی که از سینه‌درد در رنج هستند، توصیه می‌شود. ـ می‌گویند اگر خرمالو را به صورت ناشتا میل کنید، برای درمان اسهال خونی بسیار مفید خواهد بود. ـ خرمالو برای بیماران کبدی، کلیوی و نقرسی نیز مفید است. ـ خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می‌شود. یک عدد خرمالوی 25 گرمی چه دارد؟ چربی 0/10گرم ویتا مینc 16/5 میلی گرم انرژی 22کیلوکا لری کربوهیدرات 0/2گر م پروتئین 8/38 گرم میوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می باشند. خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. خرمالو خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت زا، مواد مضر و رادیکال های التهابی افزایش دهد.خرمالو نیز غنی از فیبر (عمدتا در فرم پکتین موجود است)، که مفید به آرامی تحریک روده هستند. در نهایت، آن خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - خوبی از آهن است و شامل بسیار کمی سدیم می باشد. مصرف خرمالو خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین های B۱، B۲، B۳ و ویتامین C است. این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد؛ به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است. همچنین خرمالو یک میوه اسیدی است. و دارای اسیدهای مالیک -تارتاریک و اسید سیتریک است. این اسید ها باعث جذب بهتر آهن و روی در بدن می شود و از بدن در برابر بیماریهایی مانندسرطان محافظت می کند. مصرف این میوه با معده خالی توصیه نمی شود و بهتر است به عنوان دسر بعد از غذا مصرف شود زیرا اسید معده را زیاد تر کرده و به هضم غذا کمک می کند. خرمالو کالری زیادی دارد بنابراین در مصرفش نباید زیاده روی کرد. طبع خرمالو گرم است بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود. مربا و مارمالاد و ترشی و همچنین خشک شده ان در اجیل طرفداران زیادی دارد. هم چنین خشک شده آن را در آجیل ها می توان مصرف کرد. اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی شود. ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالو هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، مناسب نیست؛ چون تانن موجود در آن یبوست را تشدید می کند. نکته: مصرف این میوه به صورت گس و نرسیده چندان مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای خوردن انتخاب کنید.




تعداد بازدید از این مطلب: 640


آخرین مطالب مشابه

 دنیای ایرانیان
مطالب برگزیده
* ازدواج فامیلی و ضرورت مشاوره پزشکی قبل از ازدواج * استاتوس های طنز و خنده دار فیسبوک(2) * کسرول سبزیجات ( غذای گیاهخواران ) * لطفا آلبالو بخورید! * شیشه در مریخ! * لیموناد تمشکی * جوک و اس ام اس خنده دار تبریک عید * کرفس کوهی؛ ضد فشار و چربی خون * بستنی و سرگذشت آن * طرز تهیه بیفتک پلو * باورهای غلط و متداول در مورد تناسب اندام * مکان های دیدنی تهران * اضافه کردن یادداشت به صفحات وب * طرز تهیه سالاد الویه * خواص بی نظیر پیاز * خواص دارويي گل مغربي * چربی ترانس یا اشباع شده؟ * معرفی جاذبه های گردشگری شهر ری * سخنان شیهد مطهری * جدول زمان نگهداری برخی مواد غذایی در یخچال و فریزر * رولت ژله رنگین کمان * شیوع سرطان سر و گردن در کشور * خواص قارچ * پاک کردن جای انگشت از روی ظروف استیل * قیمت دستگاه بستنی ساز - فروش دستگاه بستنی ساز * کباب لقمه لبنانی * خواص درمانی زیره سیاه * توصیه های کاربردی برای موخوره مو * اعمال مخصوصه ماه شعبان * 10 برنامه‏ هاى اصيل اسلام در مسئله ازدواج‏ * نقاشی با شابلون روی دسر * قفل کردن مرورگر کروم * توبه مرد شراب‏خوار * لیموناد زنجبیلی * طرز تهیه ی ژله آبرنگی * 15 ماده غذایی برای کم نشدن آب بدن * گیاهان مفید برای کاهش فشارخون * شش ویژگی iOS 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید! * خواص شگفت انگیز کدو تنبل * تست سنجش عاطفه مخصوص شما منوی هیجانات * طرز تهیه شیرینی شکری * اهميت و ارزش زبان‏ * حشره کشی بی خطر برای انسان * چه چیزهایی حافظه اندروید را اشغال می کنند؟ * خواص زرد آلو * خواص خرمالو * طراحی و ساخت کیت تشخیص زود هنگام سرطان * یک برنامه غارنوردی برای مسافران خوزستان * شیرینی مارمالادی * دستگاه بستنی ساز رولی * پیشگیری سرطان پروستات با گوجه فرنگی * سالاد سیب زمینی با لوبیاسبز و ماهی * برگشت موهای راکد به موهای سالم * کسب و کاریی با حاشیه سود 400% * پیام های تغذیه ای در مورد کاهش مصرف نمک * هلو * ده علت خستگی و راه مقابله با آن * طرز تهیه بادمجان با سس ماست * فضیلت و اعمال ماه رجب * خواص ذرت * شیرنی رزت دارچینی * زود رنجی و درمان آن * خواص بادام زميني * طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری * دستور پخت ماکارونی خوشرنگ و اشتها برانگیز با سس چغندر * نشانه های فقر آهن *  خواص داروئی باقلا * خواص آویشن * بستنی و سرگذشت بستنی * راهنمای کلی و مفید برای خرید لپ تاپ